fredag, september 15, 2006

Yesterday (FM)

Åh, lyssnar på Today FM igen. Jag älskar Today FM. Jag lyssnar knappt på musiken, hör inte vad de pratar om, men börjar nästan gråta när jag hör reklamen för platser jag inte kan besöka, när de delar ut biljetter till All Ireland, när det verkar vara rugby weekend och hela Dublin måste bubbla av öl och förväntan. Och nu, nu spelar de Have I told you lately that I love you och jag vet att om jag hade hört den i Stephens Green på väg hem från jobbet hade det varit ett tecken på en fantastisk kväll och jag hade hoppats och hoppats på att nu, nu kanske kanske... Och så hade det blivit så.

Ber om ursäkt för fredagssentimentaliteten. För soligt och varmt och tidigt på dagen för sådant.

1 Comments:

Blogger Sköna Helena said...

Nämen, en kändis har hittat hit! Jag såg en del av er resa på SVT. Har själv bott i Dublin och ja, hälsa Ray D'Arcy att han hjälper när längtan tillbaka blir för stor.
/Helena

7:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home