tisdag, september 12, 2006

Fight for your rights

Hahaha, Dustin Hoffman ska göra reklam för Kappahl. Detta tänker jag ha roligt åt hela dagen.

Mitt knallröda hjärta måste erkänna att det känner för Folkpartiet. Stackars Lars Leijonborg har fått en snöboll rullande mot sig som bara blir större och större och mindre kontrollerbar för varje dag. Ljuger nu den så pålitlige förre partisekreteraren? Kommer sanningen från Expressen, av alla ställen? Och påverkar detta väljarna alls?
Av mina mindre säkerställda undersökningar kan jag bara komma fram till att fler röstar på Fp än innan för att de, liksom jag, tycker synd om den svettiga Leijonborg.
(Ni som, också liksom jag, gillar konspirationsteorier kan ana att den här nyheten är utplanterad - inte av sossarna utan av alliansen själv. Men herregud, kan de säga nu, ni ser väl att media är galet uppförstorande, att sossarna vill ta ifrån oss den vettiga debatten. Snälla väljare, ge dem inte det! Och så blir den stora vinnaren den beräknande Reinfeldt.)

Ska snart bege mig ut och rapportera en låtsasnyhet i form av bombdåd eller bankrån eller liknande från Landala torg. Jag ska agera live-utsänd radioreporter.
Idag har jag också bråkat med Niklas. Han kallade mig tjockis och slog mig så att jag skrek. Ja, så jobbar vi på journalistprogrammets radiokurs. Mycket lärorikt och roligt.