fredag, september 08, 2006

Creativity divine

En förmiddag efter en helt ledig dag och så är skolan slut för veckan.
En härlig dag för att sitta och skriva, äta lite gott och sedan ha en helkväll med lillebror med tacos och öl och kanske en film innan vi beger oss ut på nattliga äventyr. Våra kvällar brukar bli såna, spontana och smågalna, men i och med att jag säger det nu så är väl det förstört.
Hade en halvkväll med honom igår nämligen. Satt och drömde Idol-drömmar och drack billiga drinkar på Skål. Men ikväll blir det alltså fest på riktigt.

Jag ska börja sticka. Ett par sockar ska tillverkas och jag har en riktigt fin bild i huvudet av hur resutatet ska bli. Ett tjockt, nästan grovt, naturvitt garn har jag tänkt och jättestora stickor har jag lånat av mamma och så ska jag knyta ihop dem bak med stora sick-sack-sömmar i någon annan färg - gammelrosa? Senapsgult? Grått? - och avsluta med en rosett längst upp.
Älskar såna här drömmar innan de överhuvudtaget är i närheten av att genomföras. När man kan måla upp och säga såna här saker och nästan tro på dem själv.