torsdag, september 14, 2006

Happiness isnt happiness without a violin-playing goat

Nytt bredband, nytt bredband, nytt bredband!! Hurra! Vad jag än sagt tidigare så är bredbandslyckan den bästa lyckan! Hastigheten är allt. 24Mbit är allt. Sitta framför datorn hela dagarna och njuta av hur snabbt allt går är allt.

Och som Lucy Liu är jag på väg att välja Vila. För höstjackan. Har hittat en riktigt röd, riktigt fin kappa för ett riktigt bra pris. Och pris är allt.

Har sprungit omkring i Slottskogen idag och ställt enkätfrågor till förbipasserande med mic och minidisc och hörlurar, som en riktig radioreporter. "Vad tittar du helst på när du ser på tv?" Och alla svarade snällt och trevligt. Det är en av de saker som fascinerar mig mest med mitt framtida yrke - hur snällt och villigt alla ställer upp, pratar och öppnar sig, är snälla och vänliga. Jag som skulle snäst Nej och gått vidare. Så gör ingen annan.

Och snart är det middag och avskedsfest för Petra på jobbet, med jobbet, på Gothia. Möt oss där!