onsdag, september 20, 2006

Not a virgin no more

Japp, heldag med min intervju. Först själva intervjun - jättespännande och intressant att få fråga en nyutkommen författare om precis vad som helst. Älskar att bli journalist! Och ja, han svarade snällt och genomtänkt och roligt.
Eftermiddagen och kvällen vigdes åt redigering. Klippa, klippa, klippa. 25 minuter skulle bli max 6, och är nu ungefär 4. Tror det blev ihopbundet okej, nu är det bara finslipandet med ljudskillnader kvar inför sändningen på fredag.
Inför programledarrollen imorgon har varken jag eller andra programledare, Lena, hunnit planera något alls. Äsch, det är säkert lika bra. Det ordnar sig.
Nu: sticka och titta på tv och läsa - har nytt garn och min kursares fanstastiska roman. En riktigt härlig dag.

(Okej, inte särskilt journalistiskt att inte ens nämna att en - eller flera - bilar sprängdes i luften mindre än en kilometer från där jag bor. Jag gick dit och smygkikade och det var inte den krigsskadeplats som Västnytt spridit på svt.se längre, men det var obehagligt i alla fall. Minst tre bilar var helt utbrända, kolnade skal. Och igår, en handgranat i en taxi på Hisingen. Göteborg har på riktigt förlorat sin oskuld. För en gångs skull skrämmer det mig lite.)