tisdag, september 19, 2006

Galen i en stad

En bra dag i skolan. Planerade inför torsdagens och fredagens program (Göteborgs närradio, kl 14-15, www.gnf.nu) - det första blir med temat Humor och det andra med temat Litteratur, i samband med bokmässan. På torsdag tar jag på mig programledarrollen - ja, jag är ju fantastiskt humoristisk - och på fredag bidrar jag med en intervju med en debuterande författare. Är grymt nöjd med att ha fått tag på Per Johansson, som skrivit boken Päls i Göteborg.

Eftermiddagen spenderade jag med en av mina Kreativt skrivande-kursares kommande debutroman. Åh, den är så bra! Avslöjar mer när vi närmar oss utgivning och riktig framtid, för den här romanen har en. Vill bara läsa mer och mer och klumpen i halsen växer för varje sida.

Min egen roman är nu 93 sidor lång, efter att ha arbetat med kapitelindelning och liknande. Känns bra att längden inte längre är det största problemet utan att jag nu istället kan koncentrera mig på att knyta ihop berättelsen på ett bra sätt.

Och imorgon drar our beloved Madde till Dublin. Är så avundsjuk att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Här, på Mad about the city, kan ni följa hennes äventyr.