tisdag, maj 16, 2006

McBealism

Tre dagar kvar till Montpellier.
Tre dagar kvar till deadline för B-uppsatsen.
Tre dagar kvar till sol och värme.
Tre dagar kvar av sportjournalistisk historia och tankar kring objektivitet.
Tre dagar kvar av svårforcerad trötthet.

Äh. Jag mår bra, det gör jag. Allt är bra. Lite rastlös bara, lite öppen för möjligheter och meningslösa, men humoristiska, intelligenta -
Är helt enkelt uttråkad. Har hur mycket som helst att göra, med två deadlines samma vecka, med texter och texter i stora högar - skönlitterära och journalistiska. Tragiska och underhållande - men jag är uttråkad. Det sticker i benen av att sitta stilla, men där sitter jag lik förbannat. Framför Ally McBeal, som fått en revival i mitt liv.

Här, en McBealism:
"The truth is, I probably don't want to be too happy or content, 'cause then what? I actually like the quest, the search. That's the fun. The more lost you are the more you have to look forward to. What do you know? I'm having a great time, and don't even know it."

1 Comments:

Blogger jossan said...

ally mcbeal? trots att jag är jurist har jag aldrig förstått storheten med det programmet. vad ÄR storheten med det programmet? puss puss snart syns vi joppidooo

12:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home