måndag, maj 01, 2006

Till min kamrat i leden (?), Jossan:

Vad har hänt med vår kämparglöd? En dag som första maj tycker jag att detta är värt att uppmärksamma. Vi som diskuterade oss röda (såklart) i ansiktet för skatter och hjälp till de svaga, för arbetare, för integration och mot unghöger, och gamm-höger och allt som var borgerligt och villa och volvo och McDonalds på helgerna - vad gör vi nu?
Vi diskuterar - golf!
Vi pratar om - framtida löner!
Vi kämpar för - solbränna!

Ja, hur småtrevligt detta än må vara...
är det de två K:nas fel? Kanske.

Jag saknar gamla oss.
Jag tycker att de nya hycklande oss skall förenas i leden nästa maj i Malmö. De nya oss kan behöva lite rosor och nejlikor och kampsånger - för de nya oss omgärdas av en blå hinna; mjuk och trevlig och social - men kvävande för radikaliteten.
Så: glad arbetardag på dig, älskling, ses snart i Montpellier!

1 Comments:

Blogger jossan said...

så sant så sant. och så lustigt att du tar upp detta ämnet, med tanke på att JAG har gått och funderat på exakt samma sak. men HUR ska vi göra, VAR ska vi börja? det är där mina funderingar börjar irra. JAg har iaf bestämt mig för att fortsätta mina engagemang som fakultetsambassadör, tänkte även ställa upp som frivillig för gamlingar och... vad mer? vad ska vi göra för att förbättra? jag vill inte sluta bidra till att få en bättre välrd bara för att jag börjar bli lite äldre och lite mer desillusionerad och märkt hur förbannat kul man kan ha bara för att man har tillgång till pengar. så mitt svar lea, på detta brandtal är, JA. Det MÅSTE bli en ändring. puss på dig

5:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home