söndag, april 23, 2006

Veckoslut

Vilken helg det här har varit!
Det enda måstet kvarstår, men det tänker jag skjuta på framtiden i ungefär en halvtimme till och njuta istället.
Fest hos Kim igår med drinkspel och mys i den enorma lägenheten han bor i nu. Jättekul, men kombinationen sprit och spel var som vanligt lite lurig.
Vi var inte så många som drack, men gjorde det därför desto bättre:



Anna och jag gör oss fina hemma hos mig

Jennie

Kim

Anna gyllenbrun efter Spanien


Helena

"Knacka i pannan, flytta ner hobiten från glaskanten och rapa..."


Dans på logen?

Efter spel och annat gick vi vidare till Ish. Ett besök som hade tagit slut mycket tidigare om jag inte sprungit på de fantastiska kursarna: Hasse, Erik och Andreas.

Hade också slutat annorlunda om jag hade blivit nedslagen, vilket var väldigt nära. En kille, betydligt större och starkare än jag, försökte provocera (och ja, man får väl säga att han lyckades, så aggresiv och skrikande som jag blev) genom att örfila mig i ansiktet när jag gick förbi. Jag frågade vad han sysslade med och han svarade med att göra det igen. Och igen. Och igen. Tills någon drog isär oss och jag mest ville slå tillbaka. Idiot.

Jag hämtade mig dock tillräckligt för att iscensätta fuldans på dansgolvet och dricka en öl till.

Blev en riktigt bra kväll, till slut. Trots bråk med K. Gick hem till honom på natten och vi blev sams igen. Hatar att bråka och det gör han också, så båda hade mått dåligt på varsitt håll.

Fotbollsspelaren hörde av sig igen efter att vi sprungit på varandra på stan. Han dök dock aldrig upp ute och med tanke på min fighting spirit var det kanske lika bra.

Gamla irländske kärleken ringde också. Kul att prata - tveksamt om samtalet var lika givande från andra änden.

Erik o Hasse på Ish


På dansgolvet

Annas Markus (th) med kompisar