torsdag, april 20, 2006

Babytalk

Så trött, så trött.

Idag har jag svamlat en massa filosoferande framtidsfloskler om barn. Jag vill ha barn.
Inte nu, vet att det är helt fel nu, vill inte nu alls. Men sen. En liten bebis vill jag ha, som ligger i min famn på bb och trots att alla får titta och sucka och hålla och till och med gråta lite så är den min. Inte bara min, men min till hälften. För den är så liten att den inte ens kan vara sin egen, inte än.
Jag vill visa upp den för hela världen, henne för det är en hon - och hon kan heta Nova.

Så, slut med detta.
Jobbat hårt idag med intervjuer av fler roliga och smarta journalister, fler gubbar som kan hur mycket som helst om mitt framtida yrke, som har integritet och vet precis var de står.
Där vill jag vara, i den där cyniska men smarta och välbildade världen där man röker och dricker vin och är sarkastiska och ja, ganska otrevliga om man inte är invigd, men i min dröm är jag just det. Invigd och accepterad, ja till och med uppskattad.

Dags för sömn.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Måste man verkligen röka för att vara med i gänget? :)

8:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home