tisdag, april 11, 2006

Den lille terroristen

Godis, hockey och snart Desperate Housewifes.

Och så drömmen om en lite närmare vår. För visst var det sol idag med? Visst var det varmt? Och visst är regnet utanför fönstret ett härligt luktande vårregn?
K påstår att jag är i någon slags förnekelse.
Jag kan köpa det. Jag gick i vårjacka och solglasögon nyss och well, jag frös ganska mycket.
En sak som den här förnekelsen medför är att jag känner med speciell värme för alla andra med samma svaghet. De som syns i t-shirtar utanför krogarna sippandes rosévin.
Det är vi som har rätt och de andra som har fel. Ni ska snart få se!

Lillebror är på andra sidan atlanten.
Först ville tulltjänstemännen inte släppa in honom eftersom de inte trodde att han verkligen var kompis med sin kompis, utan åkte själv till det stora landet i väst för att söka lycka i form av arbete. "Såå, kan du någon gång tänka dig att söka arbete här?"
Lillebror har dessutom varit på semester i Egypten. Den stämpeln i passet gillades inte.
Så de letade genom alla väskor och förhörde honom på de mest otrevliga sätt.
Ajaj. Från snäll blond rocker från Göteborg till farlig terrorist med hemliga jobbplaner på tio minuter. Bra jobbat!