onsdag, mars 29, 2006

Apple Blossom del 2

Försöker skriva och titta på fotboll och läsa nyheter och prata på msn samtidigt.
Det går ganska bra.
En nyhet som rullat hela dagen är min gamla skola, Ytterbyskolans, beslut att nazister och rasister inte skall få betyg i samhällskunskap. Hm. Det är kanske inte så lätt det där, fast det skriker och gråter i yttrandefrihetsådran. Tänk om det är så, som någon expert sa, att de visst har lyssnat och lärt sig vad demokrati är, de små nazisterna, men inte har någon lust att ställa sig bakom den idéen. Ska de bli underkända för sitt politiska ställningstagande? Nej, naturligtvis inte.

Idag har jag skrivit om handboll för första gången någonsin. Jag kan väldigt lite om handboll, men lyckades (eller misslyckades) intervjua tränarna i Sävehofs dam- och herrlag inför morgondagens avgörande matcher. Artikeln blev bättre än de samtalen. Gud. Jag har nog aldrig känt mig som en sämre och mer korkad journalist. "Eh.. ehum... så vem är er viktigaste spelare imorgon? Jaha ja. Okej. Nästa fråga?"

Jag har också skrivit en krönika om satans förbannade biljettmarknaden infrör VM. Gaaaahh! Blir förbannad.

Om någon vill läsa nätvarianten av Västfronten, som JMGs tidning heter, kan ni göra det här.

Upptäckte att en läsare hittat min blogg efter att ha googlat Apple Blossom. Why, god, why?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej min älskling!! Älskar o läsa det du skriver. o du e så förbannat snygg på bilden, LEALOVELY!!! ses ikväll, puss puss puss puss

1:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home