söndag, mars 26, 2006

Mammas kalas

Ja, gårdagskvällens 50årsfirande av mamsen blev helt galet.
Väldigt mycket champagne och vitt vin och rött vin och öl och sen champagne igen. Och mat i mängder, var konstant proppmätt från tre. Och konstant lite småfull också.
Samtal fördes som nog aldrig tidigare först i min släkt, de gamla vännerna till familjen gjorde ett antal oväntade moves - om inte annat så på dansgolvet där vi hamnade framåt småtimmarna. Min familj är liksom inte den där bullrande typen där varje födelsedagsfest blir ett fylleslag, eller åtminstone ett äventyr. Nej, den är rätt städad faktiskt.
Ändå satt vi där igår, på det unga utestället i Vasastan med två champagneflaskor i ishinkar, efter att ha skapat oss ett eget dansgolv. Mostern blev uppdansad av killle i 25årsåldern, morbrorn släppte loss ordentligt, vännen till familjen blev förtrolig med K, lillebrodern beställde in en karaff med... grön sprit.
Känns som att det kommer bli ett före och ett efter här. En gräns som vi liksom alla har passerat. Hade riktigt kul i alla fall och det tror jag alla hade.

Till lite mer ledsamma ämnen. Tror att min sista fisk snart ger upp andan. Den har liksom börjat simma lodrätt, med huvudet sökande efter ytan. Och förut låg den helt stilla och bara kippade, sjönk mot marken och kämpade sig sedan upp igen - något som upprepade sig oroväckande många gånger. Nu vågar jag inte titta till den.

Hjalmar är mitt enda husdjur som mår bra. Dubbelklicka på honom några ggr så rullar han sig i leran. Härligt!

2 Comments:

Blogger jossan said...

hmmm tycker det låter misstänkt likt bullrande italiensk familj ändå jag! kanske har du bara intalat dig alla dessa år att din familj är städad när den i själva verket alltid har varit sånhär? kul att höra att ni hade kul och jag hoppas du hälsade mamsen. inte varje dag ngn fyller femtio menar jag! puss å saknar dig lika mycket som varje dag och hoppas också att du snart bestämmer dig NÄR du kommer ner hit. puss igen

11:12 em  
Blogger Anna said...

Slutet av juli är det sagt. Har hemlängtan light, så fyra månader känns ganska långt just nu... ska hem några dagar i början av juni när lillebror tar studenten, då kanske vi kan squeeza in en falafel att avnjutas i Vasaparken. Fattade det där med bilder i själva bloggen, men hur gör man om man vill ha en bild vid sidan av bloggen under sin profil som du har? kram kram

11:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home