söndag, mars 19, 2006

Folklig makt?

Gaaaaah, jag blir vansinnig.
Vill ju lägga upp en massa fina bilder, men blogger bara bråkar med mig. Blir så trött.

Och igår lyckades Carola återigen med konststycket att dupera hela svenska folket.
Ja, hon vet ju hur man gör, från Livets (ords) hårda skola. Så här får du alla att tänka som du, så här får du alla att tänka som du, så här får du alla att tänka som du, så här...
Sånt här får mig att ifrågasätta demokratins nödvändighet i liknande sammanhang. Vilka är de här suddiga, avlägsna människorna som kallas 'folket'?

Och Mourinho får sparken? Kan det vara så? The end of an era. Och är han så på väg till Inter? Eller skapar han intriger (eller ja: fler intriger) och konkurrerar med Svennis om jobbet i Madrid? Hamnar Capello i Chelsea? Guus Hiddink? Frågorna är många och de hopar sig.

Nej, nu ska jag träna.
Ja: 3:e gången den här veckan.
Ett av målen uppfyllt hittills.

2 Comments:

Blogger jossan said...

sluta träna. du gör så att jag blir alldeles trött för att jag inte tränar. och hur är egentligens carolas sång?? härborta i ingenmansland har man ju ingen koll alls på vad man ska tycka. så du kan väl tycka för mig. saknar dig! å jag hatar med blogger, mer än livet. puuuuuuuuuuss

5:47 em  
Blogger jossan said...

svarar här med iaf du inte ser min blog mer idag... klart jag kan hjälpa dig, du kan få mina bilder å så, men kan liksom inte såååååå mycket om det. kan kanske fråga min lärare mer om det imon, men vi diskuterade det faktiskt i skolan idag så jag vet ju vad det handlar om. samt har ju faktiskt fastnat i demonstrationerna två ggr så.. hör av dig bara! kraaaaaaaaaam å puuuuuuuuuuss

2:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home