måndag, mars 13, 2006

Måndag

Studiebesök på gp.se idag. Blev grymt sugen, måste jag säga, på att jobba där saker och ting faktiskt händer hela tiden. Inte en enda deadline på slutet av dagen utan ut med nyheterna direkt - se till att hamna först, allt är en tävling! Och jag älskar ju att tävla. Problemet är bara att jag älskar att skriva ungefär lika mycket, kanske mer, och som nätreporter blir det inte så mycket skrivande.
Om inte min bloggplan går igenom.
Jag ska ner till VM. Och jag ska fixa biljetter. Och jag ska skriva om det jag ser. (Krossa alla fingrar, knip hårt i tummarna - jag ska, jag ska, jag ska!)

Igår: hockey. Pisstråkig match och ja... hjärtat är aldrig riktigt med. Om ÖIS spelat en obetydlig match mot typ Örebro i Allsvenskans mittskede någon gång och det stod 1-1 med en kvart kvar hade det naturligtvis, som alltid, orsakat både ångest och korta naglar. Men förlängning efter en hockeymatch som inte ens var underhållande -
Njaa.
(Misstförstå inte: jag stod skrikande av glädje efter avgörande målet, men det är liksom inte det som är grejen.)

Tränade idag. Den nya veckan har börjat. Yeaaay.