onsdag, mars 08, 2006

Kulturchockande tarmljud

Igår var jag kulturell. Först skrev jag tre hela sidor för mitt projekt (växjö-kursen, där alla andra har mellan 150 och 400 sidor och jag snart har 50. Men det är ju inte sidorna som räknas, eller hur? Det är kvalitén.) och sedan gick jag med pappa och Johan på teater. Enaktaren Aska av Harold Pinter, på Göteborgs Stadsteater. Den var stark och nära och välskriven och välspelad, som förväntat. (När väl de första fruktansvärda minuterna av ovisshet i det knäpptysta stora rummet, där varenda kurrande magljud ekade, hade passerat - jag hade stängt av mobilen.)

Sitter nu hemma hos K och väntar på att nästa kreativa dag skall ta sin början. Dvs väntar på att orka gå hela den långa och mycket kalla vägen hem.

2 Comments:

Blogger Anna said...

Hej! Hjalp, vad mycket du skriver! Jag ligger langt efter... Well, far ta igen det nar Anders kommer med sin laptop. Haller pa att ga in skorna. Mina fotter ar mycket glada! kram, Anna

11:10 fm  
Blogger jossan said...

mmm vad mysigt allt låter!! önskar jag fick vara kulturell när jag väl är i frankrike men svårt när man in te fattar ngt.. gör man ju oftast inte på svenska kulturevanemang heller, men är lite lättare att låtsas då iaf! äter en konstg yoghurt som jag inte tror är en yoghurt utan snarare grädde med choklad. det är kanske lite kulturellt det med, eller iaf en kulturmatchock? puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuss

3:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home