fredag, mars 03, 2006

Trött journaliststudent avvaktar städning

Gud, har suttit i flera timmar nu (ja, timmar) och skrivit rubriker. Begränsades av teckenmängd och det var riktigt svårt, men kul också. Min favorit: "Let's basta! Het kamp för sega danstjärnor." (Om Anna Book & co, som tydligen tävlade i bastubadande.)

Dagens rad till Johanna:
GRATTIS GRATTIS GRATTIS på födelsedagen. Grattis, till åldrandet, till visdomen, till de minskade antalet år som återstår tills rynkorna börjar komma, till att snart kallas tant av småbarn, till åldersnoja, till fler nätters dansande, fler drömmar, fler grubblerier, fler kyssar, fler somrar, ja till ett år till i livet (eller som en mycket visare man skulle ha sagt: "visst känns det fint att va vid liv? Ett år till? Visst känns det fint nu hurricane?"). Grattis!

1 Comments:

Blogger jossan said...

är du kanske den finaste vännen någon kan ha? guuud du får inte göra såhär fina saker, som jag läser först när jag är utomlands, och gör att jag saknar dig ännu mer. ingen fattar mina roliga skämt, mina gliringar mina kulturella hänsyftningar. du skulle promenerat här bredvid mig. saknar dig, min vän. Puss

4:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home