fredag, februari 24, 2006

Fredag

Ibland tror jag att jag kan vara en sån som man vill vara ihop med. Som idag, när jag diskade all K:s disk. Jag klämde in det mellan OS-grenarna i förmiddags.
Annars, och kanske alltför ofta, tror jag inte det. Som andra dagar, när jag är gnällig och osäker och lite rädd. När jag inte tror på någonting och kräver bekräftelse till varje pris. När ingenting riktigt räcker till.
Såna dagar skulle inte jag vilja vara ihop med mig. Tur då att K finns, som vill det.

Sverige i OS-final i hockeyn. Underbart, underbart.

Idag har det känts nästan som vår. Hela Göteborg vaknar upp och alla människor är leende vackra och går och köper solglasögon. Det skall jag också göra, imorgon. För då kommer Tjejerna hit och vi skall dricka vin och säga hej då till Johanna, som flyttar söderut.