torsdag, februari 23, 2006

Vardagsfantasier

Ibland får jag lust att göra om scener i mitt liv så att andra skulle vilja se dem. Så att kameran skulle följa och publiken förundras över mina val. Det är lite Vuxna människor över tanken och den är måhända inte ny. Ändå. Tänk om jag plötsligt skulle krocka medvetet med en annan kundvagn på konsum, dansa genom allén på Vasagatan, hålla ett spontant tal i redaktionen på skolan, få omgivningen att utbrista i applåder, klä av mig framför den otrevliga mannen som alltid står i fönstret mittemot, trycka ut p-piller i toaletten, screena alla samtal med telefonsvararen i väntan på att någon oväntad ringer.

Men någon oväntad ringer sällan.

Annars: dagen efter den stora dagen, gulddagen, och Simon Bank uttryckte sig så bra. Om Anjas känslor och Tobias lätthet och allt runt omkring.