onsdag, mars 01, 2006

Daffodils

Vilken dag! Strålande sol och gnistrande snö. Svinkallt i och för sig, när man som jag har blivit utan mössa, men ändå.
Har inte ens lust att sätta mig framför teven. Eller datorn och Vänner. Inte än i alla fall.
Nej, vill ut och promenera. Ska träffa K i stan lite senare, köpa bokreaböcker och kanske bara sitta och fika.
Ja, det är en sån där dag.
Mötte också hälften av ett par vi känner, jag o K, som bjuder på semlor på fredag. Nej, jag ska ju inte vara en sån där partjej, en sån där beroende, osjälvständig, tråkig - men varför inte? När det får mig att må så bra?

Andreas Mattsson, fd Popsicle, är fantastisk. Spelas så ofta att han väl snart spelas bort ur mitt register, men nu... fantastisk!

Och idag möter Sverige Irland. I Dublin. Kunde tolkats symboliskt, i en blogg vars författare väl alltid kommer att ha en fot i varje land, i varje stad, men -
Åh, skulle ändå ha velat vara där. Strosa genom Stephen's Green, där min misstanke är att påskliljorna blommar - de gör det där i februari - och bara andas dublinluft. Dublins vår är som ingen annan vår. Och den är nu.
(Tänker ignorera rätt hårt att de sa på tv att det var problem med planen pga snön. Snö! Bah! I Dublin? I think not.)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

fredag helena? i think not, är det inte meningen att vi ska ta ett tårdrypande farväl då?? ja jag hade väl alltid en misstanke om att du älskade k mer än mig... puss käre vän

4:53 em  
Blogger jossan said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

9:56 em  
Blogger jossan said...

hej sötnos! vet inte om du redan fattat att jag skaffat en alldeles egen blogg, med samma underbara bakgrund som du.. nu är vi lika narcisistiska och det känns alldeles, alldeles uuuunderbart!

puss från din allra trognaste läsare

11:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home