torsdag, mars 02, 2006

I'm just not ready for it, Jo

Imorgon är sista dagen med Jossan i landet. Usch, jag vill inte säga hej då. Fast våren brukar väl gå fort och med ett återseende som det blir sommaren så mycket roligare? Eller hur? (Tror jag törs skriva direkt till dig, Jossan, eftersom du är min enda kända läsare.) And there's always... msn. Kontaktmedlet över andra kontaktmedel.
Här är Jossans blogg, där ni alla andra - älskade smygläsare - kan följa hennes äventyr i Montpeiller.
Lycka till, baby, det kommer gå jättebra! Är grymt avundsjuk, ska du veta, och om jag får minsta monitära (ja, nu använder vi fina ord) överskott så dyker jag upp hos dig när du minst anar det! Eller ja, i närheten av löning.

Inspirerande dag idag. Har varit på föreläsning i Växjö - för kursen som jag läser vid sidan av Journalistprogrammet, Kreativt skrivande. Är alldeles full av skrivarlusta. För full för att kunna sätta mig ner och få reda i alla tankar och idéer. Mot en kreativ helg, alltså.

Annars är jag lyckligt nykär. Tänk att man fortfarande kan bli lyckligt nykär. Har leende gått omkring och tänkt på K hela dagen och köpte till och med en liten överraskning. Fint för mig, fint inför honom.

1 Comments:

Blogger jossan said...

för att citera en annan svensk låtskrivare; " Vi kommer ses igen " tror att detta avskedet känns mer hemskt för mig, än för dig, för dig är det en bitterljuv känsla, för mig är det en bismak av döden... jag kommer sakna dig så grymt mycket, men vår vänskap har nog klarat hårdare prov än 4 mån! puss kära vän "we'll meet in the next life, when were both cats"

10:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home