söndag, mars 12, 2006

Efter det inspirerande meddelandet från älskade Jossan insåg jag att den här bloggen skulle må bra av lite extra kärlek.

Så, några rader om K. För han gör mig lyckligare än jag någonsin varit innan. Och trots alla neurotiska små infall, krav på uppmärksamhet och bevis på kärlek så står han kvar där bredvid mig och gör mig klokare och bättre och älskar mig lika mycket tillbaka. Tänk, vad fantastiskt det är. Och tänk vad jag aldrig trodde att det skulle hända. Inte om jag bara var mig själv utan att förändras, inte de gånger jag var gnällig och förbannad utan anledning, när jag kämpade emot, när jag försökte göra honom svartsjuk, när jag var svag och bara behövde någon som höll mig uppe. Men det är då han finns där mest.

K. Min Piff.

2 Comments:

Blogger jossan said...

hahaha mitt i allt det söta om pojkvänner, har jag just lämnat en kommentar hos våra kära bloggarkollegor.. skrev anonymt att jag tyckte gösta verkade söt om det nu verkligen är hans namn.. en impulsgrej kanske borde ha funderat igenom det? men de verkar så goa! hör av dig snarast, så vi kan ta tag i detta!!! puuuuuuuuuuss

5:52 em  
Blogger jossan said...

hahaha ja det var en väldigt genomtänkt plan det där.. jag är på samma nivå, just nu är det mest funderingar kring om man verkligen FÅR stalka folk på bloggar. hur hade vi upplevt det om vi hade varit i samma sits? men kanske kan vi rädda den sjuke från en misär, är inte "målet helga medlen" teorin funktionell då? frågan är ju som vanligt, snarare, vad vi har att erbjuda, när vi inte står i en bar/dansgolv och inte kan visa vårt vampiga jag. Är vi så roliga som vi själva tycker eller bara två småungar som förläst sig på skönlitteratur? jag är inte säker jag helena. inte alls säker. Och hur ska detta första möte gå till? förutom min tämligen infantila kommentar så har jag inte ngn ny plan i sikte. du?

6:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home