söndag, mars 12, 2006

En kärlekshistora

Här skulle det egentligen ha suttit en bild på mig i mina nya solglasögon, men eftersom jag inte tagit mig hem ännu så får det vänta. Nu räcker det med faktum: det är en fantastiskt solig dag. Och jag har köpt ett par fantastiskt filmstjärniga solglasögon bakom vilka jag kan vara mig själv.
Dadddaaadadaaadada!

Igår gjorde jag intervjun med ett gäng biljettkontrollanter. Några rätt sköna gubbar som inte direkt höll käften inför mig där jag ivrigt satt och skrev. Några "det här behöver du väl inte skriva, men..." dök upp emellanåt, men aj aj vad den medietränade skulle skrika.
- Fel! Tyyyst! Säg inte detta!
Och aj aj vilken elak artikel jag skulle kunna skriva så att de snälla farbröderna skulle kunna förlora både jobb och anseende och få en alltför tidig pension. Men icke! Jag är en journalist med etiskt tänkande och vill kunna se de här människorna i ögonen igen. Därför mer: ett helt vanligt arbetsplatsreportage. Med en del små roliga anekdoter. Mindre: gubbarnas inte så roliga lilla arbetsplatsjargong. Rätt val?

En kärlekshistoria igår. Ååh, den är underbar! Världens bästa svenska film. Älskar, älskar, älskar.

2 Comments:

Blogger Anna said...

Filmaffischen är nog den bästa svenska också...

9:18 em  
Blogger jossan said...

gud jag älskar också den filmen, är såååååååååå bra!!!! appropå det så tänkte jag på en helt annan sak idag efter ett peptalk med kalle där han sa att han var stolt över mig... är det inte helt fantastiskt att ha fantastiska pojkvänner som stöttar en, peppar en, gillar en precis som man är trots att man är en halvt galen, halvt neurotisk tjej? ja jag vet inte, kom bara att tänka på hur tacksam jag faktiskt är för min älskling. ett fyrfaldigt leve för K och K tycker jag! men du är rätt fantastisk du med käraste vän.. puuuuuuuuuuuuuuuuuuuss

11:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home