måndag, mars 20, 2006

Kronprinsessan

Såg precis Kronprinsessan.
Jag vill också ha en fantastisk och beundransvärd karriär, det har jag alltid velat. Just det där med att bli beundrad. Det är nog det som har lockat mest. Visst bor det en exhibitionist i mig med... Eller är det bara ytterligare en väg mot bekräftelsen? Ett utslag av dåligt självförtroende? Syns man inte finns man inte.
Fast jag vill inte till varje pris längre. Jag vill inte offra allt annat, vill inte se familjen falla sönder och mina ögon bli tommare för varje ny dag framför spegeln. Nej, det är det nog inte värt. Men var går gränsen? Hur mycket får man ge vika utan att offra sig själv istället? Och vilka förväntningar kan man ha på sin omgivning?

Det är också något jag tänkt på. Förväntningar. Jag har nog väldigt höga förväntningar. Alltid, på allting.

Och imorgon ska vi börja med Västfronten. Jag ska vara reporter på Samhälle - och kanske skriva en artikel om demonstrationerna i Frankrike. Därav min jakt på dig, Jossan. När slutar du skolan imorgon? Intervju över MSN?

1 Comments:

Blogger jossan said...

tjena! klart man ställer upp som sagt, har fört en halvgalen jakt på dig med men har inte riktigt lyckats klaffa. Slutar ca halv ett, är kanske hemma ett, måste gå igen vid kvart i fyra? Ska se till att logga in på msn med en gång, samt se om jag kan tvinga ur min lärare ngn mer info. Hör som sagt av dig!!! kollar min mail under morgonen. Vill du ha bilder med eller? puuuuuuuuuuuuss

10:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home