måndag, mars 27, 2006

Iran - Angola

är en av matcherna vars biljetter finns för försäljning nu, inför VM i Tyskland, på Fifas hemsida. Faktiskt tror jag att om jag ligger på så är det inte omöjligt att någon lämnar tillbaka en sverigebiljett (idiot!) så att jag kan köpa den. Flera gånger har det första hänt under eftermiddagen, men någon har alltid varit snabbare. Någon lycklig där ute?

Nu har akvarieföljetongen nått sitt slut. Den sista fisken har lämnat mig. Dock har den inte lämnat skålen och jag vet att det är mitt fel och jag vet att jag ska göra något åt det snart - sistingen förtjänar en toalettbegravning, den också.

Det regnar! Fantastiskt! Det är sju grader varmt och det regnar och om man vill riktigt mycket kan man få det till det första vårregnet och tycka att hela luften luktar nytt och fräscht och det känns smått fantastiskt. Alltså: vårstädning. Nu luktar det vår, eller citron, i hela lägenheten också. Inget damm, inga gamla sopor. Rent, rent, rent.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är detta tacken för att du fick äran att ta hand om mina fiskar? Du är en fiskmördare Helena, en fiskmördare!.

12:50 em  
Blogger Sköna Helena said...

anonymous: Ja, för innan din kommentar hade jag ju ingen ångest för detta överhuvudtaget.

7:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home