tisdag, april 04, 2006

Going pro

Idag har jag köpt benskydd och fotbollsstrumpor.
Japp.
Imorgon är första träningen för korpen.
Japp.
Jag (som inte är stor utan ganska liten. Inte pytteliten, men tillräckligt för att falla när någon som är större knuffar på mig och tillräckligt för att risken är rätt stor att någon motståndare är större. Än jag.) ska spela fotboll. I en serie. I kurslaget Kavajslaget. Heja heja!
Börjar känna mig rädd. Jag vill inte gå med sårskorpor på knäna och armbågarna (jag minns hur det var, jag minns) och jag vet att korpen bara består av tjocka gubbar som inte är tillräckligt snabba längre och som därför brottar ner sina motståndare med dobbarna före.
Och sedan får man gå av planen med blödande knän och en stor klump i halsen.
- Vi gör det bara till en rolig grej, säger de andra. Right. Jag vet nog. Jag vet nog hur det är egentligen.

1 Comments:

Blogger jossan said...

hahahahaha precis när man trodde att man visste var man hade dig går du med i korpen... vad hände med att vara fashionitas?? känner mig rädd. är som att vi inte känner varandra längre. puuuuuuuss å lycka till önskar jag fick vara där å heja med en folköl gömd innanför kavajslaget

12:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home