fredag, november 03, 2006

Säsongsfinal, NU. Dagen efter.

Ja, igår det säsongsavslutning på NU. Och vi slutade med en bang - på topp, sändningen satt som ett smäck. Hade mest kul hela dagen. Jag och Hasse köpte champagne och popcorn och ballonger och slutbilden blev en enda klassfest!
(Om ni vill se Kitlers (naturligtvis katter som liknar Hitler) finns de här.)
Här är gårdagen i bilder:
Säsongavslutning = fest!
TV-lärare Torbjörn
Vår fina NU-studio
I ett av klipprummen.
Erik och Veronica klipper inslag om demonstrationer på Gustav Adolfs torg.
Guldslipsad Hasse, dagen till ära. I studion.
Programledarpar. Jag och Hasse
Kameraman Klara och redaktör Catarina
Einar är också kameraman
Sista korrigeringar och rabblande av telegram.
Erik är också kameraman
Strax innan sändning
Och så det viktigaste jobbet: att korka upp champagnen.
"Men ska vi inte ta varandras händer och sjunga We shall overcome?"
På Kellys efter sändningen.
Redaktören Catarina ser glad ut efter lyckad sändning
Hasse, Andreas och jag
Erik, Erik och förste Eriks syster, Sofia
Se så roligt jag har!
Fd klasskompisarna Rebecka och Maggie var också med
(ignorerar helt Maggies huvudbonad).
Maggie
Erik med söta syster Sofia
Naturligtvis visade Kellys NU's repris, vilket också väckte viss uppståndelse.
Carl ser så liten ut sin stora stora keps
Guldfinalslipsen åkte snart av...
...och hamnade slutligen runt Niklas hals.
Andreas och jag
Carl blev tokig framåt natten

1 Comments:

Blogger Niklas Alicki said...

glöm inte att du lovade mig att jag skulle få läsa din bok! skicka till mig!

niklas.alicki@gmail.com

11:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home