onsdag, oktober 18, 2006

ZZZZZzzzzzzzrrrrrrrr

Trött ända in i... benmärgen?
Känns som att det gör ont när jag rör mig, men kanske är det mer obehag än smärta. För kroppen vill sova nu, det är allt den vill.

Det senaste dygnet var varit lite för fullt.
Började med praktikträff igår - då jag upptäckte att jag nog måste tänka om det halvår som jag äntligen har börjat vänja mig vid. Och så låg jag halva natten och halvvaket drömde om praktikansökningar och fina formuleringar.
På morgonen var det dags för slutlig deadline för min bok. Hann förbättra några små detaljer, sedan var det dags för lätt ångest och illamående innan jag kunde släppa taget och trycka 'sänd'.
Efter det skulle jag agera programledare för vårt nyhetsprogram i teve resten av dagen. Stress och nervositet där med. Men det gick. Stakade mig en del under sändning, men det gick. Själva sändningen blev bra faktiskt, med bra reportage.
Klockan hann bli 18 innan jag och andra programledaren, Emma, kunde ta oss ner till stan och våra intervjuobjekt på en fritidsgård. Pratade med några sextonåringar om sex och attityder till sex och insåg att det var väldigt längesen vi själva var sexton.
Och här är jag nu. Trött, ända in i benmärgen.

Imorgon: programledare igen. Så glöm inte -
NU, öppna kanalen, kl 16.30. För repriser - se GP.