söndag, november 05, 2006

Här skulle jag idag ha lagt in bilder och roligheter från gårdagens allhelgonafest med klassen. Men icke.
När jag kom hem igår från middag med mamma och jobb hela dagen på Wedins låg det ingen nyckel i väskan. K hade låst eftersom han lämnade lägenheten senare än jag och han och hans nycklar befann sig i Borås, på akuten där han jobbar vissa helger.
SAAAAAAAATAN! viskade jag i mörkret i trappuppgången och såg framför mig de extranycklar som prydligt hängde innanför dörren. Ringde mamma och snyftade, ringde akut låssmed och snyftade (han kostade 1200 kronor och tyckte att jag borde gå ut på krogen, dricka brännvin och skumpa och på så sätt hitta en rik man som kunde ta hand om mig), men ingenting hjälpte. Hade en komplicerad plan där jag skulle låna kläder av en kompis, dricka öl hos en annan kompis och sedan sova hos mamma efter klassfesten.
Slutade med att jag helt enkelt bara sov hos mamma. Åt godis och hyrde Before sunset, som var oväntat bra. Och hade en överlag småtrevlig kväll i alla fall. Skönt att vakna pigg och kunna jobba utan huvudvärk hela dagen.
Nu ska jag iväg och smygfira K lite i förväg, eftersom han fyller år imorgon. Han blir gammal, för första gången. Men min scary-age ligger fortfarande 3 år framför honom.

1 Comments:

Blogger Jesper said...

Usch då... men jag kan inte annat än konstatera att du hamnade i den där situationen eftersom du är i ett förhållande. Du hade ju inte kunnat glömma nyckeln om du varit ensam. Haha! Jag har funnit en fördel med att vara singel! Hör du det Jossan... det är inte så kass ändå! :)
Jag lider givetvis med dig också. Ledsen om jag gottar mig i din olycka, men jag måste bara. :)
Kram på dig Helena! Hoppas vi ses snart igen!

8:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home