torsdag, augusti 17, 2006

Om den bästa glädjen

Tillbaka i civilisationen.
Efter nätter med glittrande mareld, några dagars skrivande, regn, regn och med ett medieutbud bestående av SVT1, SVT2 och TV4 - och i och för sig både DN och GP är det ganska så skönt att vara hemma.
Skolan börjar på måndag. Längtar verkligen, ska bli kul med lite utmaningar igen efter en sommars vila.
Har tillsammans med lillebror vältrat mig i knarkskandalen som jag aldrig vältrat mig i någon skandal tidigare. Kan inte låta bli att tycka att det är roligt. Jag vet att jag är moraliskt förklastlig, att jag njuter av andras tragik, att nästa steg är - ja, en prenumeration av Hänt i veckan. Men herregud - initiativtagare och drivande bakom REN IDROTT. (HA! HA! HA!) En av poliserna som stod för gripandet hade FÖRELÄST tillsammans med den gripne om faran med droger inom idrotten. (HA! HA! HA!) Koka-Sven beskriver sin drog som en vanlig partydrog och bestämmer sig för att ta tag i sitt alkoholdrickande. (Ha! HA?)
Ja, andras dumhet är alltid roligt. Se tidigare inlägg angående www.tjuvlyssnat.se