måndag, juli 10, 2006

En blogg och en bok

Ja, jag hade bestämt mig för att lägga ner den här bloggen. Hade ingen lust längre, inget spännande att dela med mig av.
Men jag ångrade mig.
Jag behöver nog skriva av mig lite för att klara min nästa livsuppgift. Supporterbloggen är färdig, VM är slut, Zidane är färdig, Italien mästare och jag ska skriva en bok.
Pretentiös är mitt mellannamn, men faktiskt har jag inget val. Har läst Kreativt Skrivande, en distanskurs situerad i vackra Växjö, i två och ett halvt år nu. (Ja, och jag och K firade samma mängd tid tillsammans med lyxmiddag i lördags. Men det hör inte hit. Älskar dig.) Och den 18 oktober skall projektet som jag har arbetat med - en roman - vara klart. Det fattas lite drygt 50 sidor.
Det är ett sönderfallande förhållande, en skulbelagd våldtäkt, distanserade vänner, en hon och en han. Och en väldig massa detaljer. Tycker om att bygga upp stora skeenden med detaljer.
Så, här går vi: det tuffaste av sommarjobben kan ta sin början.

1 Comments:

Blogger Anna said...

På tiden att den här bloggen blev uppdaterad!
Grattis till 2,5 år! Själv firar man 2 år och 4 månader idag.:)
Ja du, blandade känslor är det inför torsdagen... men just nu känns det ändå ganska bra att komma hem. Och självklart, fika får det bli! Hade tänkt köpa On beauty, men böcker är så dyrt här. 8 pund för en pocket! Fick bli Jordans nya roman för 3 pund istället. Högkvalitativ litteratur. Ha det bra, ses snart! kram

8:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home