söndag, maj 28, 2006

The good girl

Dan före dan.
Har läst en väldig massa gamla sportsidor, men känner mig nästan inte stressad alls. Jag är student. Jag är där för att lära...
Faktiskt börjar jag längta nu. Jag längtar efter att vara del av en redaktion, att luncha med journalister, att åka till VM, att få skriva, att få jobba, att träffa en massa folk...
- Att få utrymme och synas. Är det vad allt handlar om egentligen? Det känns inte särskilt sympatiskt eller attraktivt, men jag är nog inte långt där ifrån. Exhibitionist? Narcissist? Är skillnaden så stor egentligen?
En scen. En tidning. En blogg. Färgglada kläder och hundratals foton.
Ego-centrisk eller egenkär? Längtan efter uppmärksamhet. Eller erkännande? Tror nog att det sistnämnda är den största drivkraften i så fall. Jag vill ju visa dem, alla de där ute som kanske undrar - visa att jag kan.
Duktiga flickan, alltid och ständigt.

3 Comments:

Blogger jossan said...

Vääääääääääääääääärldens största lycka till, det kommer gå hur bra somhelst, det vet jag! Visa dem vad du går för! puss puss

9:22 fm  
Blogger Anna said...

Lyckta till på GP! Apropå bloggen i sommar, tror det kan bli svårt att starta ett rykte om Zlatan och Ebba nu när han ska bli pappa... Attans!

12:02 em  
Blogger Sköna Helena said...

Tack, tack, tack båda två! Första dagen överlevd och två småartiklar skrivna. Inte 100%, men helt okej. Vet dock inte hur jag ska hitta motivationen till att skriva om lag-SM i hästhoppning, men det blir en annan femma. Typ. PUUUUUSSS PÅ ER!

5:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home