fredag, maj 18, 2007

Trams trams

Idag är det klämdag, eller in between day, och det märks på redaktionen. Inga redaktörer och nästan tomt i moderummet, men "vi" i layouten var här allihop. Nu är vi bara tre, vi också, och jag tänker nog smita hem snart jag med.

Två veckor kvar idag. Känns verkligen tråkigt nu, jag trivs så bra och har fått göra så roliga saker. Och lärt mig massor! Jag kan göra intervjuer nu och jag vet vilka frågor som ska ställas för att få de mest användbara svaren. Dessutom kan jag skriva porträtt och få fram en bild av en människa, vilket jag inte alls kunde lika bra innan.
Ser inte fram emot den sista terminen. Om ngn känner att den vill ge mig ett jobb här i Sthlm så hoppar jag den. Faktiskt.

Är det förresten ngn som känner till en ledig lägenhet, gärna en trea, någonstans i Sthlm, som blir ledig runt 1 oktober? Bäst att sprida överallt...

Ja, för då flyttar vi, jag och älskade K. Han har fått AT-tjänst på St Görans sjukhus och jag flyttar med. Finns inga jobb för mig hemma i götet i alla fall och jag trivs här, det gör jag verkligen. En ny framtid att skapa – kan inte vänta!

Nej, ska nog gå strax. Köpa en locktång på NK och sen vänta på att K ska komma med tåget.
Ha en fantastisk hela allihop!