tisdag, maj 29, 2007

High on panodil drinking

Jaha, nu var det länge sedan jag uppdaterade er. Men idag är det ganska lugnt här, så jag hinner med en kortis. (Haha -is är roligt här i huvudstaden. Om man inte låtsas om alla -is som faktiskt används i svenska språket, som följd av dessa huvudstadens innevånares trötta språkbruk; dagis, godis, kändis, lekis, alkis osv.)

Jag har ont i halsen och snor i hela huvudet och nu dessutom ont i magen efter alla mediciner jag proppat i mig till följd av föregående krämpor; halstabletter, nässpray och Panodils roliga vattenlösliga pulver som man med fördel dricker i stor kopp och som smakar menthol och vinbär. Ajaj.

Jag är med i senaste DV också, bland annat med en intervju med Ola Salo och en med debuterande författaren Anders Nyqvist, som skrivit fint och hemskt om sin pappa och hur det är att växa upp med en våldsam alkoholist. Rekommenderas!
Och så en fråga-svar med Cranberries fd sångerska, Dolores O'Riordan. Det var kanske allt...?

Nu är det min sista vecka här. På fredag ska jag avfiras med vin och kaka, som det brukas här på redaktionen. Vill inte sluta, men ska bli ganska skönt att komma hem ändå. Till lägenheten och K och alla fantastiska vänner jag saknat och saknar så!!
Och så lilla familjen förstås! Pappa kommer upp och hämtar mig med bil på lördag och sen blir det roadtrip, far och dotter. Ser fram emot det faktiskt! Och hemma igen, fotboll. Och sedan fortsätter livet som vanligt tills sommarjobbet på GP-sporten sätter igång, 9 juli.

Imorgon ska jag på arbetsintervju. Önska mig lycka till, men jag säger inte t-ordet! Hej!