fredag, december 29, 2006

Jul är kul

Julafton
Firade med familjen och Mimmi (som jag kallat min farmor sedan jag var liten) och Farfar i föräldrarnas lägenhet i Göteborg. En härlig jul blev det, med tomte, Kalle Anka, Karl-Bertil och en välig massa mat och paket:
Del av julbordet med tunnbröd, julost, Janssons, sylta och julskinkan.Min vackra farmor väljer bland sju olika sillar.
Mmm. Köttbullar, prinskorv och revbensspjäll.
Två av mina prydligt inslagna paket. Lackade och allt!
Lillebror Johan slår in paket.
Granen som av någon anledning inte blev lika överlastad som vanligt. Vad gick snett?
Pappa framför Ingvar Oldsberg (som gjorde ett oväntat lyckat inhopp. Bra jobbat!)
Paket, paket, paket.
Tomten och jag.
Juldagen
På juldagen var det sags att möta upp med de gamla vännerna och dricka öl och dansa på Valand (!). Som vanligt en riktigt lyckad kväll och härlig förfest med lekar (tack, Dalen!) hemma i Davids och Samuels superfina lägenhet. Tack, killar! Och Jessan! Vet att du kommer att få det fantastiskt i landet over there!! Sweden has arrived.
(Trodde förresten av någon anledning att jag inte skulle få vara med på tillräckligt många bilder själv, vilket naturligtvis fick motsatt effekt.)
Erik och Freddan
David, Håkan och en väldigt upptagen Andreas.
Söta Jessica är gladast som vanligt!
Med fokus på handskarna (som förresten inte hade lika stor effekt här i Svedala, som i Dublin.)
Snygga killar. Svensson, Dalen och David.
Håkan och Jessica.
Stockholmsfränder: Erik och jag
Jag och Håkan. Lägg märke till nya stora teven!
Järngänget
Fniss, fniss!
Chrille och jag.
Jag och Davids lillebror, Samuel, utgör ett något teatraliskt par.
Se så kul det är på Valand!
Lite oklart vilken formation vi försöker åstadkomma här...?
Ingen kommentar

Etiketter: , , ,