lördag, september 30, 2006

Trendpippi, del 2

Ja, jag får be om ursäkt för gårdagens filosoferande. Men som den sanna journalist jag är ingår ett ord som censur inte i mitt tänkande om den här bloggen. Så: pinsamheter finns kvar.

Apropå det här med Pippi. Livliga diskussioner har förts om vem som i så fall är den manliga motsvarigheten i Astrid Lindgrens förlovade land.
Favoriten har varit bröderna Lejonhjärta. Tänk särkar i beige och mörkgrönt, skärp i midjan och riddarfrisyrer. Finare pojkar får man leta efter:


Men jag har tänkt ett varv till nu och korar härmed den trendigaste bland trendkillar ur Astrid Lindgrens böcker. Han är söt, han är blond, han är busig. Han är...

Emil!

Det är lite för korta byxor, gubbkepsar, grått och svart. Blonda busiga lockar, pojkig charm i hela stilen. Och träskor. Träskor!

Även i Emils (eller Michel, som han tydligen heter på franska) omgivning finns stilikoner som hans arga pappa - gubbiga byxor och slank siluett. Västar, trots att jag nog personligen är rätt trött på dem. Ja, Lönneberga blir hett i vår. Mark my words.

1 Comments:

Blogger Anna said...

tror nog du vet vad det *jättehemliga* är...

8:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home