lördag, februari 03, 2007

Rapport från Stockholm, 2.

Jaha, nu sitter jag här igen. Dagen efter första ölen med klasskompisarna - Hasse, Andreas och Helena - på ett litet hak på Söder. Kul! Och en massa skvaller om våra väldigt olika praktikplatser (Canal+ sport, Journalisten och KP).

Igår var det pressvisning av en kommande film. Gud, orkar jag dra den här historien för hundrade gången?
Kom rätt med tunnelbanan, frågade efter fel gata och hamnade låååångt från Sony, där filmen skulle visas. Lyckades vinka till mig en taxi. Hade ingen plånbok. Taxichauffören var fantastiskt förstående och gav mig sin hemadress så att jag kunde skicka pengarna (en dryg femtilapp som nog blir en hundring nu) till honom hem. Tack, tack, tack! Var till och med tillräckligt i tid för att hinna gå på toa innan. Heja Helena!
Missade dock att prata med min idol (nåja, men han är duktig!) och en av favoriterna bland recensenter, C-G Karlsson, som jag skulle träffa där. Han skriver också för DV nämligen och undrade nog vart jag hade tagit vägen. Ah, well. Ny pressvisning på onsdag, ska skärpa till mig lite tills dess.

Fick min första post till tidningen igår också, en bok vars debuterande författare jag kanske skall intervjua. Får se hur boken är först, men verkar lovande. Obehaglig, men lovande.

Annars en ganska lugn dag igår, vilket kanske var bra med tanke på min stackars mage, som nu hungrar efter frukost. Men jag orkar inte gå ur rummet och träffa hyresvärden riktigt än. Orkar inte ta mig ur pyjamasen heller. Vad är dresscoden för såna situationer? Han kanske går ut snart?

Har i alla fall lyckats boka in en intervjua med den stora fd sprinterstjärnan som släpper en bok strax, men får fortfarande inte tag på den där regissören. Satans pressmänniskor!

Har dessutom nästan nästan nästan lyckats fixa att jag får intervjua min största idol och sista (ja, det ska bli den sista, lovar!) idolkärleken innan jag slutar i vår. Törs inte hoppas, men kanske, kanske. JIII, ni som gissar och gissar vem det är och som känner mig - ja, ni gissar rätt!

Ska läsa senaste DV nu tror jag - kommer i butik nästa vecka. Och i nästa nummer, nr 4, hittar ni bidrag från mig!

Etiketter: